Skip to content

Help me please

April 15, 2009

I am desperately looking for a pattern for a sun/summer hat like this one….

dsc05037

If you have a pattern and are prepared to share it (I can pay or swap something) or know where I can find it please help me! Thanks!!

5 Comments leave one →
  1. April 15, 2009 12:45 pm

    Hej!

    Här hittade jag en sida, lite snarlik. Annars har jag ett mönster som är från ett nummer av Allt om handarbete som jag lånade av en granne förra året. Jag har ritat av mönstret men vet inte riktigt i vilken storlek. Jag kan maila dig det jag har så kan du titta på det och kanske justera storleken lite.

  2. April 15, 2009 12:47 pm

    Ja, det var ju länken också. Det står bebishatt men det kanske går att fixa till storleken själv.
    http://www.make-baby-stuff.com/baby-sun-hat.html

  3. April 15, 2009 10:42 pm

    Jag har tyvärr inget mönster, men jag såg precis en annan bloggare som hade gjort superfina solhattar. Kolla på hennes sida, minns inte om hon skrev var mönstret kom ifrån. http://odandulky.blogspot.com/

  4. April 22, 2009 9:57 am

    Hej!

    Har hittat tre modeller. Det finns en “Fluted toddler’s hat” och en “Sun bonnet” på denna sidan: http://sewing.about.com/od/freeprojects/u/freepatternbyskilllevel.htm#s9

    Sen har Ottobre en modell bland sina gratismönster: http://www.ottobredesign.com/se/monster/index.html Den har blomma och uppvik, men det kan man ju skippa.

    Hoppas att du hittar något som passar! Tack för kommentaren på min blogg, hoppas du tittar in igen =)

Trackbacks

  1. Head Coverings « ikke tikke theo

Leave a Reply

