Skip to content

Checked shorts

August 19, 2009

A stubbern child in its new shorts who definitely NOT want to pose for the camera…

DSC08532

Fabric is an old curtain I received from Sister N through our fabric swap. Pattern is own.

DSC08510

DSC08517

8 Comments leave one →
  1. August 19, 2009 3:49 pm

    Vilken fantastik re-do på en gardin! Nu påminner du mig dessutom om att båda pojkarna verkligen behöver fler par shorts (har försökt ignorera det ett tag eftersom tyghögen jag hade med mig hit från Sverige mer lämpar sig för t-shirts och dylikt, även om det ska bli ett par shorts åt vardera pojken också. Men det behövs fleeeer i värmeböljan som varit – och de här “gardinshortsen” var verkligen inspirerande. :-)

    • Sara permalink*
      August 19, 2009 9:40 pm

      Tack Tack!! :) :) Alltid kul att inspirera andra!

  2. August 19, 2009 6:37 pm

    Vansinnigt snygga och bilderna blev ju jättefina, kanske just för att han inte ville posera? Jag tycker mycket om tyget.

    • Sara permalink*
      August 19, 2009 9:39 pm

      Ja jag fick knipsa lite hit o dit men efter varje gang sprang han iväg ilsken :) Jag ska visa knytbanden vid midjan en annan gang – kom inte med pa bilderna. Jag är ocksa helt förtjust i tyget!!

  3. Sister N permalink
    August 19, 2009 8:58 pm

    I´ve just got to show mother i law the new life of her old curtains! I´m sure it will surprise her in a very positive way :-)

  4. August 19, 2009 10:29 pm

    Vilka fräscha shorts!

  5. August 21, 2009 10:04 am

    Jättesnygga! Mina modeller vill inte alltid vara med på bild heller, i bland får jag ta till mutor, men de vänjer sig snabbt vid det…. =)

  6. August 22, 2009 12:00 am

    Snygga shorts! Kul när en gammal köksgardin kan få nytt liv. :-)

Leave a Reply

