Skip to content

When I´m home alone…

September 8, 2009

… and this happens

DSC08727

I have to wait until someone comes and helps me. I hate it!!

Due to my muscular dystrophy I can´t bend over to pick up things. I should not have tried to clear out the dishwasher myself (normally the upper basket is ok). But al least I didn´t hurt myself although the cutlery banged into my foot – I´m not quick enough to pull it away in time. Also a nice feeling…standing still waiting for the big ouch!

11 Comments leave one →
  1. September 8, 2009 7:17 pm

    Ser ju livsfarligt ut med den kniven. Du får vara rädd om dig även om jag förstår oråligheten!

  2. September 8, 2009 7:18 pm

    Otåligheten, skulle det stå. He he, nu sa din sida åt mig: “you are posting comments too fast, slow down”. Snacka om otålighet…

  3. Sara permalink*
    September 8, 2009 7:55 pm

    hehe ja, jag blev lite rädd själv för knivarna föll ju direkt pa min fot. men det blev bara skrapsar. lovar – ska ta det (ännu) lugnare ;)

  4. sister s permalink
    September 8, 2009 7:57 pm

    Ja, usch, var rädd om dig, och fortsätt ända leva och hitta lösningar. jag beundrar dig för din livsglöd, du är en otrolig inspiration! Tack!

  5. September 8, 2009 9:37 pm

    ta hand om dej!!

  6. September 8, 2009 10:18 pm

    Ujuj! Du kanske kan skaffa en sån gripklo/tång med långt handtag som du kan plocka upp saker från golvet med?

    • Sara permalink*
      September 9, 2009 7:30 am

      Hej Nilla :) Jo en griptang har jag men bestick är för tungt o glidigt att fa tag i ordentligt…

      • September 10, 2009 7:51 pm

        Aaah, äsch då! Du skulle lånat en av mina labradorer. :D

      • Sara permalink*
        September 10, 2009 7:55 pm

        Det har jag faktiskt tänkt pa!!! Blinda har ju ocksa hundar.. Men jag har ett BARN :) han är sa snäll och duktig och hjälper sa mycket!!! (fast han var ju inte hemma da ;))

  7. September 9, 2009 9:34 am

    Men, va tråkigt. Men jag förstår, man vill göra vissa saker som man tycker behöver göras, men du får vara försiktig. Dom där knivarna…

  8. September 15, 2009 7:16 pm

    Aj, aj, det ser farligt ut! Som sagt ta det försiktigt!

Leave a Reply

