Skip to content

Giveaway – Tell me what you´re dreaming of

September 27, 2009

I´m doing a Giveaway! I want to give something back to you, my wonderful readers, regardless if I know you or not. Maybe I´ll see new names among the comments which would make me happy.

I´ll not ask you to link but I´d like you to aswer me the following question:

What are you dreaming of?

The answer can be as simple or as complex as the question. Anything but no bathetic wisdoms please, something more individual. Depending on how many private thoughts you´re prepared to share.

You have 2 weeks time ´cause I will take a blog-break and be back with the random winner on Sunday Oct 11th.

What do I need to do? Write a comment to this post telling me and the world what you´re dreaming of. The system will ask you to enter your email which will not be displayed publicly on the blog. I will contact the winner on this email adress so make sure it´s correct. You do not need to have an own blog to participate.

Now to the most important question…. What can I win?

this skirt (the same I did for Sister S here)

DSC08981giveawayIt is a size S/M

designed for a waist of 70-75cm (28-29″) but because of elastic waist will probably fit 65-80cm (26-31″)

will fit up to a max hip-measurement of 102cm (40,5″)

Get it for yourself or someone else. I´ll send it to anywhere in the world. Welcome with your comment – and “see” you in 2 weeks!!

20 Comments leave one →
  1. September 27, 2009 9:06 pm

    I read your blog but i can´t remember if i´ve left a comment to you before…
    Dreams… sun and light, time to sleep in the morning. Such things that make you nicer to the people around you.

    Happy blogbreak:-)

  2. September 27, 2009 9:52 pm

    Nu ska jag inte sväva ut här utan nöjer mig med att säga att just nu drömmer jag mest om vår semesterresa vi ska iväg på i februari. Inte ofta man längtar till februari annars… Nu är det ju bara fyra månader kvar! :D

    Kjolen är jättefin, storleken passar inte mig men skulle sitta hur bra som helst på min lillasyster!

    Ha det bra så ses vi om två veckor :)

  3. September 28, 2009 7:22 am

    I dream of having lots of free time and the ability to have a long travel around the world with my family…
    Too much? don’t know… I hope not and I hope I will find a way to do so someday.

    Enjoy your break!!

    p.s. beautiful, beautiful skirt!

  4. September 28, 2009 8:04 am

    I need that skirt – love it!!! Just nu drömmer jag om en lugnare framtid utan oro. Jag hoppas få det 2010. ;)

  5. September 28, 2009 9:28 pm

    Hej det här var roligt. Jag drömmer om en egen liten butik med mina egna barnkläder och andra fina saker, som jag slår in i fina papper och lägger ner i små fina påsar. En sån trevlig butik som man gärna går till även om man inte skall köpa något. Man kanske kommer för att prata med den trevliga personalen och tar en kopp te eller kaffe och något gott att äta i den lila cafe hörnan.

  6. September 29, 2009 9:07 am

    Jag har många drömmar, en av dem är att få gå en utbildning i sömnad och mönsterkonstruktion.

  7. September 30, 2009 10:08 pm

    Självklart får du vara med och tävla hos mig.

  8. September 30, 2009 11:07 pm

    Vad glad jag blir över att du hittade till min blogg, och att du kunnat använda mitt mössmönster! Och vilka fina mössor du gjort sen! Ska bli spännande att kolla igenom dina äldre inlägg och se vad du brukar pyssla med.
    Min dröm är en egen nätbutik med tyger, allra helst ekologiska men inte tråkiga i färg eller utförande. Och jag hoppas HOPPAS att det kommer att bli så så småningom.

  9. October 1, 2009 1:19 pm

    Hejsan, vilken rolig tävling. Jag drömmer om en overlock, om ett nytt fint badrum i grön glasmosaik, en bilsemester i USA och om ett roligt jobb som dessutom ger massa härlig fritid. Fast har det egentligen himlans bra nu också så egentligen är alla mina drömmar uppfyllda och får jag något av ovanstående är det bara grädde på moset.

  10. October 2, 2009 8:22 pm

    ja, i den här blog har jag varit mer en gång, och tror nån gång du kommit till mig på besök oxå. i love this skirt, it most be mine! så i will tell you my dreams, inte alla fast one of them.
    Detta är en dröm som jag har haft på riktig, jag menar när jag sover i sängen, men vet inte om det är möjligt, tror på mig, har haft den, samma dröm flera gånger.
    I befinner mig i La habana, mitt i centrum nånstan och ligger på gatan, rygen mot golvet och alla trampar på mig, men jag är lycklig, t.o.m. skrattar och säger till alla de som gå på min kropp, ingen fara, gör du det, det är så skön att vara här i stan även om ni ser inte mig.
    så detta var personligt, men sånningen, inte alls påhittat, har haft den dröm mer en två gånger, och vaknar lika glad, så kosntig kan vara med nostalgin och längtan, nästan som masokism, förlåt mig, men jag tror att du förstår mig.

  11. karin permalink
    October 3, 2009 9:59 pm

    Jag drömmer om….
    … att få en snygg kjol! :-)

  12. October 4, 2009 10:22 am

    Jag drömmer om ett hus på landet med en stooor trädgård :)

    Kjolen är jätte jätte fin!

  13. October 5, 2009 9:52 pm

    Tack för tipset angående ettiketerna. Tittade in på trådförvarings saken, jag gillar det blå skåpet på väggen.

  14. October 7, 2009 9:41 pm

    Jag drömmer om ett stort kök med stora ytor och en ugn där jag kan laga massor av mat och baka bröd och pajer!!! Förövrigt är jag lyckligt lottad och har i stort sett allt jag behöver.

  15. October 8, 2009 1:15 am

    Vad kul att hittat hit! Underbara saker du gör. Kjolen superkul!
    Vad jag drömmer om: En riktigt vit vinter i skåne hade varit en saga!

  16. Sister N permalink
    October 8, 2009 7:42 pm

    Jag drömmer om att resa runt i hela världen och intervjua spännande människor…kanske stanna till och bo ett tag på nån trevlig söderhavsö med min familj…och så sy en hel massa små fruktkläder när jag kommer hem igen ;-)

  17. October 9, 2009 5:35 pm

    Hei!
    Jeg har aldri vært her før, men så linken hos Aleisa. Når man ser dette skjørtet blir man jo helt forelsket, det er superfint.
    Min drøm er å kunne leve av håndarbeidet og være kreativ, ha sin egen butikk.
    Men det er en større drøm, det er å få sitte å tenke tilbake på livet jeg har levd når jeg blir gammel, og at jeg synes jeg har hatt et fantastisk liv med mange gode minner og opplevelser med mine kjære:)
    Cecilie

  18. October 9, 2009 11:41 pm

    Åh! Vad glad jag blev att du hittade till min blogg så att jag kunde hitta hit! Inspirerande blogg och kjolen är ju helt underbar! Klart jag vill vinna! Med ett par knalliga långkalsonger så kan man säkert ha den här uppe i norr även under smällkalla vintern.
    Just nu drömmer jag om ett fast lärarjobb, inte så värst glamouröst, men dock så hett önskat. Annars drömmer jag såklart också om mer garn till mitt garnförråd och en ny färgglad ögonskugga till min samling.

    Und im deutsch wûnsche ich dich ein schönes Wochenende =)

  19. October 11, 2009 2:11 pm

    Å jag drömmer om den kjolen, så vacker!
    Födde en pojke för snart två veckor sedan, Kjolen skulle vara perfekt som peppning till att komma i den till sommaren :-)

    Annars så drömmer jag om att mina pojkar frår vara friska och krya genom livet <3

  20. October 11, 2009 5:44 pm

    min dröm…
    att få många friska barn :-)

Leave a Reply

