Skip to content

Antique Homes Jan/Feb

January 22, 2010

One thing I got for x-mas was an annual subscription of the Swedish Home Decor magazine “Klassika Hem & Antik” (=classic homes & antique). I thought I could give you some insight in the magazines which are issued every second month. Swedish readers might be a bit bored – but heh life´s cruel!

Let´s start with the Jan/Feb issue which I received this week. Of course I can´t scan the whole magazine, I will pick some items I like.

Zu Weihnachten habe ich unter anderem ein Jahresabo des schwedischen Einrichtungsmagazins “Klassika Hem & Antik” bekommen. Ich dachte ich kann euch übers Jahr verteilt etwas daran teilhaben lassen. Ich kann natürlich nicht alles einscannen aber ich werde ein paar Sachen aussuchen, die mir gefallen. Ich hoffe euch auch!

Beginnen wir mit der Jan/Feb Ausgabe, die mir diese Woche ins Haus flatterte.


We start with the quiz “New or vintage?”. Decoration and furniture on one picture are all new, on the other all vintage. Guess who is who? (I will edit this post with the correct answer in about a week)

Beginnen wir mit dem Quiz “Neu oder alt?”. Auf einem der beiden Bilder sind Möbel und Deko neu produziert “auf alt gemacht”, auf dem anderem Bild alles echt vintage. Was ist was? (In ca einer Woche ergänze ich diesen Eintrag mit der richtigen Antwort)

(click on picture for larger image)

A colorful photo reportage about Barbie collector Britt-Marie Lindh. She says “The greatest thing about my Barbie collection are all the original clothing!” I agree!

Eine farbenfrohe Fotoreportage über Barbie-Sammlerin Britt-Marie Lindh. Sie meint “Das beste an meiner Barbiesammlung ist die Orginalkleidung!” Find ich auch!

Love the wallpaper! It makes the room!

Die Tapete ist der Knaller!

A part of me is dreaming of living in such an old house….from 1840.

Ein Teil von mir träumt davon in so einem alten Haus von 1840 leben zu können.


And a lot of copper… I love copper! I have a small collection myself which I will show you one day!

Und Kupfer.. ich liebe Kupfer! Ich habe selbst eine kleine Sammlung die ich euch eines Tages zeigen werde.

images are scans from my copy of Klassiska Hem&Antik, No 1/2010


7 Comments leave one →
  1. January 23, 2010 12:03 pm

    Jag gillar den tidningen brukar köpa några nummer när jag är på antik och kuriosa mässan på våren. Där säljer de 5 för 100 det är då de från året innan.
    Jag har något åt dig på min blogg.

  2. January 23, 2010 3:08 pm

    God eftermiddag! Du har en utmärkelse att hämta i min blogg! :-)

  3. January 23, 2010 3:47 pm

    Har inte så mycket ångest kvar över namnet ibland är det mycket och det har jag haft de senaste dagarna. Du behöver inte skicka den vidare du är värd den ändå. Kul att titta in i en blogg med någon som har många olika intressen.
    Du får ha en trevlig helg och att nästa vecka är lugnare och trevligare.

  4. January 24, 2010 11:33 am

    Jag instämmer med Mia, känn dig inte tvungen att skicka vidare utmärkelsen! Huvudsaken att du vet att din blogg är uppskattad och att den inspirerar andra till egna stordåd! Kram på dig!

  5. January 24, 2010 6:22 pm

    Du får utmärkelsen av mig också! Så klart inget tvång…

  6. January 25, 2010 11:22 am

    Jag skulle kunna skicka dej en award men jag gör inte det utan istállet talar jag om för dej hur mycket jag gillar din blogg, dina fina saker du gör och de roliga, tänkvärda, underhállnde etc inlägg du gör. Alla fina foton…..tycker mycket om det du skapar.

    Jag skulle kunna göra ett reportage om Naias Barbies, jag skäms nästan för att berätta hur mánga hon har( att hon har 25 st), Alla är inte ákta och det är inte vi som har gett henne dom, hon fár varje jul och födelsedag + att hon har fátt árva av kusiner. (Det är otroligt vad folk har dálig fantasi vad det gáller presenter.)
    I vilket fall som helst sá ÄLSKAR hon dom, sá jag kan inte, som jag hade tánkt, ge bort nágra.

Trackbacks

  1. Antiques Homes May/June « ikke tikke theo

Leave a Reply

