Skip to content

What´s wrong with me??!!

August 18, 2010

Yesterday my assistant P. brought me the post and put it on the table. Under the envelopes I saw a catalog. “What kinda catalog is that?” I asked. “IKEA” she answered.

??? WTF is wrong with me? It´s absolutely not me missing this event. 10 days at home and I stressed, stressed, stressed. AND I can´t find my crochet needles!!!!

Gestern legt mir meine Assistentin P. die Post auf den Tisch. Unter den Kuverts sehe ich einen Katalog. Ich kapier gar nix und frag “Was ist das für ein Katalog?” “IKEA” sagt sie.

Meine Güte was ist nur mit mir los??!! Das hat´s noch nie gegeben, daß ich dises Ereignis verschlaf. Kaum vom Urlaub zurück und nur Stress den ganzen Tag. UND ich kann meine Häkelnadeln nicht finden!!

3 Comments leave one →
  1. August 18, 2010 8:52 pm

    Haha – jag fick TVÅ kataloger idag. Eller rättare sagt, jag fick en och E fick en. Fråga mig inte varför, men inte tackar man nej direkt. Får tigga en till österrikisk sedan när vi är på plats. :) Och du, med tanke på liftsystem och skorstenar och allt är det väl inte så konstigt om du missar det?

    Hoppas att virknålarna dyker upp. Mina ligger nerpackade i en kartong någonstans, annars kunde du få låna dem.

    Kram!

  2. August 18, 2010 9:31 pm

    Jag tog bort min “Ej-reklam-tack-lapp” idag. Hoppas hoppas hoppas att jag inte redan har missat katalogen. Men då får jag åka och sno en lånekatalog, precis som alla tidigare år.

  3. August 22, 2010 9:51 am

    Har inte fått den, men lusläste den på nätet i jakt efter ett kabinettskåp Svenskan raljerade över igår morse. Kände trots den syrliga tonen att det var något jag MÅSTE ha. Men vet inte om jag läste slarvigt för hittade inget skåp så nu får jag klistra till en “men-gärna-ikea-katalogen”-lapp under min reklam nej tack.

Leave a Reply

