Skip to content

I´m having a new addiction

November 16, 2010

Purses.

I bought metal frames, glue and tutorial here on German DaWanda

Ich habe eine neue Sucht. Geldbörsel.

Bügel, Kleber und Nähanleitung habe ich hier bei DaWanda gekauft.

8 Comments leave one →
  1. November 16, 2010 3:06 pm

    O-oh. DAS verstehe ich. Ich will das auch schon lange machen, aber irgendwie traue ich mich nicht. Wegen der Suchtgefahr ;-)
    ♥ Grüße, maaria

  2. November 16, 2010 3:24 pm

    Åå så fiine! Skikkelig søte og praktiske<3

    Og tusen takk for titten hjemme hos dere.
    Så fint dere har det, lunt og koselig=D

    Klem

  3. November 16, 2010 6:31 pm

    Das Kind hat auch schon solcherlei Zubehör gehortet. Bin schon auf ihre Ergebnisse gespannt. Deine sind sehr schön geworden.

    Grüße! N.

  4. November 16, 2010 7:54 pm

    Ich habe schon einen (!) Bügel zu Hause, zur Probe, allerdings wird der genäht und nicht geklebt. Ich hatte leider noch keine Zeit aber wenn ich Deine Börserln sehe bekomme ich Lust mal das andere bei Seite zu legen.

    Liebe Grüße
    Teresa

  5. November 18, 2010 12:31 am

    Uff lite dyra, eller kanske inte, på panduro köpte några som är mindre och kostade 40 kr, problemet är att man måste sy för hand, gillar inte. detsamma de som finns på S&S, sucks. Jag köpte i Spanien en portmåne (1 euro) som var superfull men hade samma handtag som dina, och tog bort den gamla och nu undrar jag om detta öppnas med en kniv och sen stänges med en hamn, är det så? Jag need your help!

    • Sara permalink*
      November 18, 2010 2:26 pm

      Aleisa, jag har bara provat dessa och tycker dom är toppen. Dom klistras och jag kan inte tänka mig använda några som ska sys. Har också hört att det finns dom som ska bankas och klämmas fast med en speciell tång. Men tången kostar en massa. Så jag tycker det är värt att ge en slant extra (dessa kostar ca 30-50 kr styck beroende på storlek) men sen få fina börsar utan krångel :)

      • November 25, 2010 12:45 am

        Uy, jag vill ha! men hur blir det med porto, kan inte vänta, ska gå in och kolla, dina är så djä… söta, du har rätt att sy dem är är jättejobbigt!

  6. Sara permalink*
    November 27, 2010 6:50 pm

    Aleisa, om du bara vill ha en eller två kan jag också sälja åt dig. kostar inte skjortan att skicka som brev. annars du bara mejlar säljaren, prova med engelska ;)

Leave a Reply

