Skip to content

Weekend inspiration

November 26, 2010

My mood´s going up and down today. But I try to focus on a lovely weekend ahead with the christmas market here in our village.

I recently got a picture in my mail of a dress Sister N sew. I like her dress-style. I can´t really chum up with these too-much-pink-and turquoise-with-mushrooms-and-flowers-on dresses. It´s not easy dressing a girl nicely. But I think this dress is a good one. But actually it´s a shirt or?! Anyway, I upload the picture here – being your weekend inspiration!

Heute geht´s mit mir auf und ab. Weiß nicht ob ich mich auf Wocheende mit Adventmarkt freu oder ob ich grantig bin. (Ist man in Deutschland auch “grantig”? ;))

Vor ein paar Tagen bekam ich per Mail dieses Foto. Ein Kleid, das Sister N genäht hat. Aber eigentlich ist es kein KLeid, eher ein Hemd denk ich. Auf jeden Fall find ich es ganz gelungen. Ich finde diese rosa-und-türkis-mit-ganz-vielen-Blümchen-Rüschchen-und-Pilzen Kreationen teilweise ganz schrecklich. Aber was kenn ich mich schon aus. Habe ja kein Mädchen. Dieses Teil gefällt mir auf jeden Fall ganz gut und deshalb dachte ich kleb´ ich´s mal hier rein und ihr habt ´ne Inspiration für Wochenende.

Advertisements
3 Comments leave one →
  1. November 26, 2010 7:19 pm

    Ja, in manchen Gegenden ist man hier auch grantig (im Sinne von verärgert, böse, aufbrausend).

    Ich habe zwar ein weibliches Kind. Die war aber nie eine Prinzessin. Keine rosaroten Schleifchen. Markenzeichen: Raspelkurze rote Haare, Cordrock , Ringelstrumpfhose und “freche” Zunge (sehr neugierig und schon immer hochkommunikativ bis heute, sie beendet gerade ihr Studium in technischer Kommunikation ;)).
    Das Hemd hätte ihr auch gefallen.

    Grüße! N.

  2. November 26, 2010 9:16 pm

    Den Stoff vom Einsatz am Ausschnitt find ich ganz toll!
    Ich wünsch dir morgen eine Tag ohne Grant.
    viele Grüße!

  3. November 29, 2010 12:20 am

    Oh! I have something similar on my cutting table, not in woven though… Never thought about the wrap thing though. I’ve GOT to try this!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: