Skip to content

Shirt production

June 23, 2012

I’m in shirt production for my new summer wardrobe.

20120623-154439.jpg

20120623-154629.jpg

Ich bin in der T-Shirt Produktion meiner neuen Sommergarderobe.

7 Comments leave one →
  1. Anna permalink
    June 24, 2012 7:22 pm

    Fy sjutton vad snyggt det blir! Jag har lovat mig själv att ta tag i overlocken i sommar och försöka få kläm på alla rattar och så, och du inspirerar verkligen!
    Den där snedbandsmojängen, är den att tänka på i framtiden tro?

    • Sara permalink*
      June 24, 2012 8:01 pm

      Jo, det är en rolig grej. Man får öva lite så det blir snyggt i svängarna bara. Men denna “bandkantare” funkar bara på en täcksömsmaskin dvs en coverlock. En ren overlock kan du inte använda den på. Jag har kombinerad overlock/coverlock som måste byggas om för de olika sömmarna.

      • Anna permalink
        June 28, 2012 10:49 am

        Min Bernina (2500 DCE) kan man också ta bort kniven på och köra coverlock… bara inte kommit så lång än :-) … så där har jag ingen ursäkt. Däremot ska jag försöka få lite mer koll innan jag köper till bandkantare.

  2. June 24, 2012 9:42 pm

    Ich sehe: Hauptsache bunt!

  3. June 28, 2012 12:24 am

    Jag gillar!!!!!

  4. June 29, 2012 7:25 pm

    Yay, du hast immer klasse Stoffe!

Leave a Reply

